The 2-Minute Rule for بیماری زونا چند روزه خوب میشه

Wiki Article

زیگموند فروید (۱۹۳۹–۱۸۵۶) پدر روانکاوی، اختلال پارانویا را خاص روشنفکران می‌داند و می‌گوید: «بیماران پارانویا که عموماً افراد مجرد و از زمره روشنفکران‌اند، از شک و بدگمانی خود رنج می‌برند، از دشمنان خیالی وحشت دارند و برای مبارزه با آنان، تلاش و وسایل بکر و بدیعی ابداع می‌کنند.»[۱۴] ناگفته پیداست این مفهوم فروید را نمی‌توان به تمام گروه روشنفکری تعمیم داد و از طرف دیگر نیز نمی‌توان مصادیق بارز رفتار پارانوئیدی را در کثیری از روشنفکران و سردمداران افکار بلند بشری نادیده گرفت. نمونه‌ای از افراد متفکّر که به این بیماری دچار بوده‌اند می‌توان به آیزاک نیوتن، فیزیکدان و ریاضیدان سرشناس بریتانیایی اشاره کرد. اینجاست که با صرف نظر از مفهوم «بیماری» که به نوعی اختلال روانی آن هم به تنها تعداد کمی از افراد جوامع اشاره دارد، می‌توان با تعدیل این مهم، آن را به تمامی افراد بشری تعمیم داد و آن را امر طبیعی دانست، چرا که سوءظن در حد کوچکی لازمه تعامل و تصمیم‌گیری درست است.

Your browser isn’t supported any more. Update it to get the most effective YouTube practical experience and our newest features. Learn more

به‌طور کلی و با استفاده بی‌قید و شرط از اصطلاح پارانویا، می‌توانیم بگوییم توهمات پارانویید می‌توانند شامل مواردی چون اینکه شخص تصور می‌کند تحت تعقیب است، مسموم شده‌است یا به عنوان مثال شخص متوهم فکر می‌کند که یک شخصیت مهم سیاسی، ادبی یا ورزشی دورادور عاشق اوست.

اختلال شخصیت پارانوئید نوعی اختلال شخصیت است که با علایمی مانند بی اعتمادی و سوء ظن شدید نسبت به دیگران بدون دلیل و مدرک کافی همراه است.

به عنوان مثال، محققان شواهدی از زونا در سیستم گوارشی یافته‌اند که می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و شریان‌های مغز شود که ممکن است خطر سکته مغزی و جنون را افزایش دهد. ​

فقط تماس مستقیم با مایع داخل تاول‌ها می‌تواند ویروس را گسترش دهد. بنابراین، پوشاندن تاول‌ها خطر سرایت بیماری را کاهش می‌دهد.

پارانویا گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از گونه‌های آن را می‌توان برشمرد.

چند نکته مهم وجود دارند که باید هنگام بحث در مورد ویروس واریسلا زوستر و بیماری زونا چیست و چگونه درمان میشود انتقال آن در نظر گرفته شوند. اگر فردی تا به حال آبله مرغان نگرفته باشد یا واکسن آبله مرغان دریافت نکرده باشد و تماس مستقیمی با مایعات ناشی از بثورات زونا داشته باشد، ممکن است به آبله مرغان مبتلا شود، اما بلافاصله دچار زونا نخواهد شد.

When The strain ratchets up in your lifetime, you can start to come to feel far more suspicious of other people. As well as the worry doesn’t ought to be one thing negative like sickness or position reduction.

آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از عوارض احتمالی که گاهی با زونا روبرو می‌شوند، کمک کنند.

تمام حقوق برای شرکت رسالت سلامت ایرانیان (رسا) محفوظ است.

همچنین زونا می‌توانند بر اندام‌های داخلی نیز تاثیر بگذارند. هیچ گونه جوشی وجود نخواهد داشت، اما مشکلات دیگری نیز ممکن است ایجاد شوند.

فرد مبتلا به پارانوئید دائما به دیگران شک دارد و فکر می‌کند همه قصد دارند به او آسیب بزنند.

عوارض به ندرت رخ می‌دهند. البته احتمال بروز آن‌ها در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر است. عوارض احتمالی زونا عبارتند از:

Report this wiki page